Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Východiska nového kurikula fyzikálního vzdělávání
Kolář, Petr ; Žák, Vojtěch (vedoucí práce) ; Ješková, Zuzana (oponent) ; Kříž, Jan (oponent)
V této disertační práci jsou prezentovány výchozí a podpůrné body nového kurikula fyziky pro střední školy a použitá metodologie. Design výzkumu byl inspirován zejména objektivistickou zakotvenou teorií. Bylo provedeno 29 hloubkových, polostrukturovaných rozhovorů s význam- nými českými fyziky a na základě jejich zpracování bylo identifikováno 79 myšlenek ohledně kurikula fyziky pro střední školy. 56 myšlenek bylo použito s přibližně dvouletým odstupem v dotazníkovém výzkumu, kde s nimi respondenti vyjadřovali na Likertově škále míru souhlasu. Respondenty dotazníku byli přírodovědci (nefyzici), didaktikové fyziky, středoškolští učitelé fyziky a také 26 z 29 fyziků, se kterými byly vedeny rozhovory. Dotazníkovým výzkumem byly identifikovány myšlenky, na kterých se shodly všechny skupiny respondentů a které jsou ve skupině fyziků stabilní v čase.
Research on effectivity of outreach in physics
Kolář, Karel ; Dolejší, Jiří (vedoucí práce) ; Kireš, Marián (oponent) ; Kříž, Jan (oponent)
Tato dizertační práce přináší mnoho příkladů aktivit v oblasti outreach a popu- larizace fyziky, přičemž primárně se zajímá o aktivity z České republiky a dalších evropských zemí. Je zde diskutován pojem efektivity těchto akcí a následně využity různé metody pro měření různých faktorů této efektivity. V práci byly využity následující metody: rešerše literatury, konceptuální hod- notící testy - pretesty a posttesty (CCI, PPCI), dotazníky (IMI), analýzy dat účastníků aktivit a polostrukturované rozhovory (pro validaci konceptuálních testů). Práce také obsahuje etnografický prvek, vzhledem k tomu, že autor práce organizoval popularizační aktivity deset let. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány: přehledu popularizačních "outríčových" ak- tivit, výzkumným metodám, překladu Konceptuálního inventáře z kalkulu (CCI; Calculus Concept Inventory) do češtiny, prvním krokům ve vývoji Testu povědomí o částicové a jaderné fyzice (PPCI; Particle Physics Concept Inventory), věrnosti účastníků soutěží a závěrečná kapitola popisu mnoha metrik, které mohou být využity pro statistické vyhodnocení akcí. 1
Research on effectivity of outreach in physics
Kolář, Karel ; Dolejší, Jiří (vedoucí práce) ; Kireš, Marián (oponent) ; Kříž, Jan (oponent)
Tato dizertační práce přináší mnoho příkladů aktivit v oblasti outreach a popu- larizace fyziky, přičemž primárně se zajímá o aktivity z České republiky a dalších evropských zemí. Je zde diskutován pojem efektivity těchto akcí a následně využity různé metody pro měření různých faktorů této efektivity. V práci byly využity následující metody: rešerše literatury, konceptuální hod- notící testy - pretesty a posttesty (CCI, PPCI), dotazníky (IMI), analýzy dat účastníků aktivit a polostrukturované rozhovory (pro validaci konceptuálních testů). Práce také obsahuje etnografický prvek, vzhledem k tomu, že autor práce organizoval popularizační aktivity deset let. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány: přehledu popularizačních "outríčových" ak- tivit, výzkumným metodám, překladu Konceptuálního inventáře z kalkulu (CCI; Calculus Concept Inventory) do češtiny, prvním krokům ve vývoji Testu povědomí o částicové a jaderné fyzice (PPCI; Particle Physics Concept Inventory), věrnosti účastníků soutěží a závěrečná kapitola popisu mnoha metrik, které mohou být využity pro statistické vyhodnocení akcí. 1
Různá pojetí didaktiky fyziky u nás a v zahraničí
Žák, Vojtěch ; Chvál, Martin (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Název práce: Různá pojetí didaktiky fyziky u nás a v zahraničí Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá vybranými aspekty didaktiky fyziky jako oboru. Jejím cílem je zahájit systematičtější reflexi domácí didaktiky fyziky a to v souvislosti s děním ve světě, ale i předešlým domácím vývojem. Jsou zde popsána a diskutována důležitá pojetí domácí didaktiky fyziky, zejména aplikační, integrační a komunikační, a pozornost je věnována také mezinárodnímu vývoji. Dále jsou uvedeny a diskutovány argumenty, proč je možné vnímat didaktiku fyziky jako vědní obor, a je dokumentován její vztah k jiným oborům. V poslední kapitole jsou diskutovány možnosti dalšího vývoje didaktiky fyziky, zejména tendence k propojování s dalšími oborovými didaktikami a je naznačena možnost nového pojetí zdůrazňujícího cíle. Klíčová slova: didaktika fyziky, pojetí didaktiky fyziky, oborová didaktika

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.